7 основних засад вчителя

Підготовчі, розвиткові заняття до школи для дітей 5-6 років | Діти в місті  Львів

Вони різні: активні і спокійні, говіркі і мовчазні, мрійливі, метушливі, допитливі, веселі.

Надя і Ліза приїхали з Криму, а Саша і Олексій (двійнята)-зі Сходу України по відомим для всіх причинам. Федір та Валентин повернулись з Росії.

Вони названі неймовірно гарними іменами: Адам, Арсеній, Алєксія; Феодор, Федір та Микита; Савелій і Сандра; Ріяд і Каріна; Поліна, Софія, Єлизавета (їх в класі у нас дві), два Олексія і три Олександри, Катерина, Валентин, Олена, Анастасія, Дмитро та Надія (а як же без неї).

Вони відрізняються за національністю та кольором шкіри.

Вони розмовляють двома мовами: російською (мова навчання) та українською.

Майже кожен із них має свою непросту історію та долю.

Вони пов’язані між собою за допомогою мережі інтернет, мобільних телефонів, мають кліпове мислення та на «Ти» з цифровими технологіями, -але понад усе цінують Чесність у стосунках (це одна із психологічних характеристик дітей «поколінняZ»).

За вікном-травень 2019. Штучний інтелект наступає. Збільшується кількість дітей, що отримують освіту дистанційно.  Ми шукаємо нові підходи і впроваджуємо їх у навчальний процес, формуємо компетенції, застосовуємо інноваційні методи, маємо комп’ютерні класи та мультимедійні дошки. Безумовно –все це дуже важливо!

То як же працювати Вчителеві сьогодні? Надихаюсь словами Шалви Амонашвілі: «Вчитель має нести відповідальність за свої чисті думки. Тому треба шукати способи, як самим очиститися і як допомогти дітям стати  більш «Чистомислящими», ніж ми самі. В основі всього лежить Безмежна Любов до дітей». (Із виступу Ш.О. Амонашвілі на Тринадцятих Всеукраїнських Читаннях з Гуманної Педагогіки «Чисті думки творять дива» 24.11.18, Київ)

Думаючи про майбутнє, ми-сучасні вчителі-маємо якісно змінюватись самі і готувати до життя якісно нових людей! «Майбутнє належить якісно новим людям, а не технологіям», писав ще XX сторіччі письменник і футурист Іван Єфремов.

Отож, важливо пам’ятати:

1.Школа-місце, де має панувати Любов! І кожен вчитель несе особисту відповідальність за це.

2.Вчитель для дітей, а не діти для вчителя!

3.Головне-виховати в дитині Людяність, навчити  шукати дорогу до себе! А не тільки передати інформацію з певної дисципліни.

4.Важливо не поєднувати Особистість дитини з рівнем знань, який вона має з того чи іншого предмету. Розділяти ці категорії.

5.Завдання вчителя-допомогти і підказати. Подружитись з учнем, заслужити його повагу! Кожна дитина має відчути, що вчитель бажає йому добра і приймає його таким, яким він є.

6.Вчителеві зростати разом з дітьми! Хороший вчитель завжди являється хорошим учнем- постійно і невпинно навчається.

7. Дорогу Гуманній Педагогіці! Вчитель, що керується засадами Гуманної Педагогіки, разом з Учнями Творить нову реальність, новий погляд на життя. Він немов би підключається до Ноосфери, «отримуючи» звідти інструменти для пояснення та передачі знань. Тому урок- це Творчий процес!

Їх 25: справжніх, щирих, відкритих до нового! В їхніх Душах живе Радість і Щастя. Вони – учні 7А, як і багато інших дітей, що навчаються у школах сьогодні, будуть формувати наше майбутнє завтра!

Це «паростки» Нової України і навчаємо, формуємо, направляємо і супроводжуємо на певному відрізку життя їх ми – Вчителі, а не викладачі. Треба йти в ногу з часом, шукати нові методи і прийоми педагогічної діяльності, та найкращі ті, що складають основу людських цінностей. Кожен на своєму місці повинен почати служити людям майбутнього з Повагою, Добром і Любов’ю. Змінюємся разом, бо зміни в Україні залежать від кожного з нас.
Практичний психолог Тетяна Шведова