Цікаві поради

Через карантинні обмеження багато людей змушені залишатися вдома.Втім зовсім необов’язково кудись вирушати, аби поспостерігати за тваринами, птахами, мальовничою природою. На сайті https://explore.org/livecams в режимі реального часу є можливість безліч заспокійливих відео. На цьому вебресурсі зібрані найрізноманітніші колекції онлайн-трансляцій по усьому світу.

нажимай на фото і переходь на сайт

ДИТЯЧА ПСИХОЛОГІЯ. ЯК РОЗПІЗНАТИ РИЗИК СУЇЦИДУ В ПІДЛІТКІВ

У підлітковому віці дитина переживає бурхливий емоційний період. Етап становлення її окремої й незалежної особистості рясніє перепадами настрою й дуже часто містить суїцидальні думки. Як розпізнати, що дитина планує розлучитися з життям, перш ніж стане занадто пізно?
Думки про самогубство, на диво, виникають у дуже великої кількості підлітків. За підрахунками дослідників, етап планування суїциду переживає практично кожна четверта дитина. На жаль, якщо ми не розпізнаємо ознак самогубства, яке насувається, або якщо батьки недооцінять помічених ними симптомів суїцидальних намірів, це може призвести до трагедії. То ж яка поведінка дитини може свідчити про ризик суїциду? (прочитати статтю можна клікнувши на фото)

ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМОЖЕ В ДІАГНОСТИЦІ ТА ТЕРАПІЇ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ ВІДНОСИН

Цю вправу було розроблено на основі тесту «Незакінчені речення» Сакса- Леві.

Основні правила:
Вправа виконується в парі «дитина-дорослий». Я використовувала її з дітьми підліткового віку, але, думаю, можна використовувати і з молодшими школярами при відповідному рівні рефлексії. Вправа є доповненням до інших технік і застосовується тільки в контексті запиту.

Інструкція: перед вами два завдання. Перше з них для _ (ім’я дитини), друге для _ мами (тата чи іншого дорослого). Ваше завдання, продовжити ці речення. Тобто (для дитини): «Спочатку ти продовжуєш речення щодо себе, а далі, тобі потрібно буде припустити, як відповість на питання твоя мама і записати ці відповіді». Також для мами (тата чи ін.) Спочатку потрібно продовжити речення про себе (друга частина листа), а потім припустити, як відповість дитина і ці відповіді записати.

Дуже важливо: метою цієї вправи не є вгадування відповідей, тому і результат ми не будемо оцінювати за шкалою «збіглося 3 з 9», наприклад. Для нас важливо ваше бачення один одного, ваші спогади, враження, емоції і, звичайно ж, ЩИРІСТЬ.

Після того, як вправа буде виконана обома учасниками, зачитуються відповіді. Я завжди питаю, з кого почнемо. Якщо вважати, що першою починає мама, тоді спочатку дитина читає передбачувану відповідь мами на перше з її речень. Після того, як вона озвучена, мама зачитує, як вона відповіла. Тобто першим ми завжди читаємо припущення, щодо відповіді кого-небудь, а потім вже слухаємо саму відповідь.

Рефлексія проводитися як після кожного речення, так і після вправи в цілому. Передбачити, скільки буде тривати ця вправа досить складно, тому що в процесі обговорення піднімається ще безліч і безліч питань. Закінчувати вправу я завжди намагаюся на позитивній ноті, тому (особливо якщо процес обговорення був непростий) пропоную мамі і дитині обійняти один одного.

Як я вже писала, за бажанням клієнтів цю вправу можна давати виконати вдома з іншим членом родини, але при цьому важливо правильно зазначити інструкцію і на наступній зустрічі поцікавитися результатами.

Одним з яскравих прикладів у моїй практиці, коли вправа була дано додому, була розповідь дівчинки про те, як цю вправу вона виконала разом з татом. В процесі обговорення вправи їм вдалося встановити ще більш близький контакт і, як зізнався батько дещо пізніше, він «подивився на свою дочку іншими очима».

І так, під кожну пару «дорослий-дитина» дану вправу я коригую виходячи з особливостей клієнтів і їх запиту.

(Стимульний матеріал представлений російською мовою, мовою автора)

Для _ (имя ребенка):
1.Самый приятный подарок от мамы, это-… ………………………………………………
2.Когда я делаю что-то не так, моя мама……………………………………………………

  1. Чаще всего мама хвалит меня за…………………………………………………………..
    4.Чаще всего мы с мамой ссоримся из – за…………………………………………………
  2. Я думаю, что самым приятным, что я сделал(а) для мамы, было………………….
  3. Когда мама говорит, что……………………………………………………….я её боюсь
  4. Больше всего мне обидно, когда мама…………………………………………………..
    8.Мне нужна помощь мамы в ………………………………………………………………….
    9.Люди, которых я больше всего люблю……..…………………………………………….

Для _ (имя родителя). 1.Больше всего я огорчаюсь, когда…………………………………………………………… 2.Когда я нахожусь дома, мне очень хочется……………………………………………… 3.Больше всего я хочу, чтобы (имя ребенка)…………………………………………
4.Сложнее всего нам с (имя ребенка) бывает ..……………………………………… 5.Я сержусь, когда
(имя ребенка)………………………………………………………..
6.Если
(имя ребенка) попросит, я готов(а)……………………………………………. 7.Самый приятный подарок (имя ребенка)…………………………………………… 8.Мне нужна помощь (имя ребенка) ……………………………………..……………
9.Люди, которых я больше всего люблю……..………………………………………………

Автор: Фролова Марія Геннадіївна

10 заповідей Януша Корчака для батьків

Януш Корчак – видатний польський педагог, письменник, лікар і громадський діяч, який відмовився врятувати своє життя тричі заради дітей. У перший раз це сталося, коли Януш прийняв рішення не емігрувати до Палестини перед окупацією Польщі, щоб не залишати «Будинок сиріт» напризволяще. Вдруге – коли відмовився бігти з варшавського гетто. А в третій – коли всі мешканці «Будинку сиріт» вже піднялися у вагон поїзда, що відправлявся в табір, до Корчака підійшов офіцер СС і запитав: – Це ви написали «Короля Матіуша»? Я читав цю книгу в дитинстві. Хороша книга. Ви можете бути вільні. – А діти? – Діти поїдуть. Але ви можете покинути вагон. – Помиляєтесь. Не можу. Не всі люди – мерзотники. (читати далі – клікнувши на фото)

П’ять речей, яких варто навчати дітей

Клікнувши на фото відкриється цікава стаття

РОЗВИВАЄМО ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ

перший український сайт для батьків (нажавши на фото)

Навчання в умовах COVID-19: які практики пропонує програма соціально-емоційного та етичного навчання