Поради учням, батькам, педагогам при дистанційному навчанні

Поради від психолога для учнів

Організація освітнього процесу відрізняється від очного навчання дітей у першу чергу тим, що дітям СКЛАДНІШЕ ВЧИТИСЯ ВДОМА. Кожна третя дитина перебуває у стресовому стані/тривозі, пов’язаній зі сформованими обставинами. Однією зі складових стресу є втрата тієї стабільності та структурованості (зарозумілості), яка була, коли дитина мала чіткий режим, розклад і розуміння, що за чим йде.

Стрес – це не найсприятливіший грунт для розвитку. Для того, щоб допомогти дитині створити позитивну атмосферу для навчання, систематизувати і структурувати (тобто зробити зрозумілим) цей процес, пропонуємо такі кроки.

  1. Скласти чіткий розклад/режим.

Стабільність і зрозумілість – це те, що для дітей створює якусь зону безпеки. Адже, саме в безпеці діти прагнуть розвиватися, вчитися і пізнавати світ. Складіть новий розклад для дитини. Повісьте його на видноті, намагайтеся  дотримуватися режиму дня (підйом в один і той же час, перерви, прийом їжі тощо). Режим позитивно позначається і на нервовій системі дитини.

  • Організувати робочу зону

Якщо немає своєї кімнати, то хоча б свій чуточок (+ навушники). Де будуть ТІЛЬКИ потрібні для «цього» уроку матеріали. Усі зайві предмети, що відвертають увагу, доцільно прибрати. Також на працездатність дитини впливає світло. Яскраве і холодне освітлення стимулює мобілізацію систем організму і підвищує пильність.

  • Організувати форму.

Дитина не повинна сидіти в піжамі. Вона і так навчається вдома (у дітей будинок не асоціюється з навчальною діяльністю, а більше з відпочинком). Учневі буде значно простіше надіти на себе «роль учня» і «переключитися» на заняття, якщо він буде одягнений у відповідний (асоціюється з навчанням) одяг.

  • Робити перерви.

Фокус уваги школяра на відеоконференції/уроці 20-30 хвилин. Не більше. Дитина докладає чимало зусиль, аби сконцентруватися і зрозуміти, що їй через екран намагаються донести. Енергії витрачається більше, ніж на звичайному уроці. Тому вкрай важливо, аби діти перемикали свою увагу і відпочивали між уроками (по можливості не в гаджетах).

  • Братися до виконання домашньої роботи доцільно не раніше, ніж за годину-півтори після закінчення уроків. Дитині потрібно переключитися, відпочити,пограти і перезарядитися.
  • Заохочувати спілкування з однолітками.
  • Провідна діяльність школярів середніх та старших класів – це спілкування. Та й в цілому школярі (зокрема молодші)звикли проводити багато часу в колективі спілкуючись, тому можуть відчувати дискомфорт в ізоляції.
             Заохочуйте спілкування, розмови, скайп-колли, можливо, навіть якісь ігри  онлайн з однокласниками. Загалом, створюйте і заохочуйте умови, у яких дитина може поспілкуватися з однолітками.
  • Знизити очікування і вимоги.

Нові умови навчання, тиск суспільства, страхи і тривога заважають дитині розуміти і читця як раніше. Отже, якщо помітили, що оцінки й успішність  вашого сина/дочки погіршилася – НЕ СВАРІТЬ І НЕ ТИСНІСТЬ, а навпаки, зверніть увагу на ситуацію. Адже це може бути однією з ознак стресу. Дитина потребує допомоги і відкритого діалогу з батьками. Зараз як ніколи вдалий час для перегляду і переоцінки вимог стосовно дитини.

  • Мотивувати і помічати успіхи

Не змушуємо дитину , а мотивуємо! Спробуйте переконати дитину в тому, що система примусу відходить  в минуле. Кожна людина в сучасному світі розуміє ту міру відповідальності за своє життя, яку вона несе. Ніхто не допоможе тобі стати освіченою і успішною  людиною, якщо ти сам не захочеш і не навчишся цього. Дистанційна освіта дає унікальний шанс довести самому собі, чого ти вартий. Але батьки повинні усвідомлювати, що такий рівень відповідальності за своє життя дитина отримує з часом. І головна мета батьків – допомогти своєму школяреві це зрозуміти і створити максимально комфортні умови для того, щоб він зміг оволодіти навичками онлайн-навчання.

          Водночас не забуваймо відзначати ї успіх. Якщо порівнюємо, то тільки із самим собою. Навчайте дітей помічати хороше в обставинах, що склалися, розмовляйте, хваліть і підтримуйте.

Ось такі базові та найнеобхідніші правила,
                 що допоможуть правильно організувати процес дистанційного навчання.

Дистанційне навчання під час карантину: що робити батькам?

Шановні батьки! Карантин – не канікули! Це означає, що вам необхідно допомогти дітям вдома організувати роботу дітей в умовах дистанційного навчання.

  1. Зайдіть на сторінку сайту «Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину 2020-2021»
  2. Ознайомтеся з розкладом навчальних занять та електронним ресурсом, на якому буде розміщено навчальний матеріал для класу, в якому навчається ваша дитина.
  3. Дистанційне навчання буде організоване засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, залишати коментарі, спілкуватися учням і учителям. Щоб працювати в ньому дитині необхідно мати акаунт на Gmail ( можна використовувати ваш акаунт).
  4.  Згідно розкладу вчителі будуть проводити прямі трансляції, під час яких буде лаконічно і доступно роз’яснюватися новий матеріал. Частина уроків призначена для проведення перевірочних робіт ( самостійних, контрольних).
  5. Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до графіка: вчасно і систематично відвідували онлайн-уроки, вчасно здавали домашні завдання. Під час виконання гугл-тестів, які обмежені в часі, відповіді, які прийдуть пізніше враховуватися не будуть. Контролюйте, щоб дитина  добросовісно виконувала домашнє завдання.
  6. Зверніть, будь ласка, увагу на зовнішній вигляд дитини під час трансляції онлайн-уроку.
  7. Маємо пам’ятати, що в дитини, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе  обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: «За 10 хвилини сідаємо за уроки». Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб. Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.
  8. Пам’ятайте, під час дистанційного навчання дитина не повинна надмірно втомлюватися. Тому обов’язково складіть розпорядок дня, передбачивши перерви для їжі, прогулянки, ігор.

МИ ПЕРЕКОНАНІ, ЩО НАШІ ДІТИ  – НАЙКРАЩІ!

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ: ЩО РОБИТИ ВЧИТЕЛЯМ?

  1. Дистанційне навчання в закладі організовано засобами середовища Google Classroom, яке дозволяє швидко створювати і узагальнювати завдання, обмінюватися інформацією, виставляти оцінки, спілкуватися учителям і учням.
  2. Онлайн-уроки тривалістю 20-30 хвилин проводяться згідно окремого розкладу, який розміщено на сайті школи на сторінці «Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину 2020-2021н.р.» Всі педагоги працюють чітко за розкладом занять згідно спеціальному розкладу дзвінків. Перерви між уроками – 15 хвилин.
  3. У рамках розкладу вчитель має право самостійно визначити кількість онлайн-уроків, перевірочних робіт.
  4. Практичні роботи з фізики, хімії, інформатики, біології проводяться під час змішаного і звичайного навчання. Учитель вносить корективи в календарний план.
  5. Учителям-предметникам необхідно відмічати відсутніх під час онлайн-уроків. Про пропуски учнів слід ставити до відома класних керівників для доведення інформації до батьків.
  6. Записи в журналах ведуться своєчасно згідно календарним планам.
  7. У разі невиконання або несвоєчасного виконання домашнього завдання в журнал виставляються незадовільні оцінки.
  8. Фізична культура, трудове навчання, музика, образотворче мистецтво, мистецтво, основи здоров’я – онлайн-уроки не проводяться, завдання до кожного уроку виставляється в Google Classroom (фізкультхвилинки, майстер-класи, опорні конспекти).
  9. Домашнє завдання з усіх предметів виставляється в Google Classroom вчасно в дозованій формі (обсяг на 40-50% менший від звичайного).